Wield: A Little Game about Ancient Powers. In dem neuen über Kickstarter finanzierten Fantasy-Rollenspiel von John Wick und Gillian Fraser schlüpfen die Spieler in die Rolle uralter und mächtiger Waffen. Ihre Träger, die sogenannten Helden, sind nicht viel mehr als ersetzbare Spielfiguren …
„You are an ancient and powerful magical artifact…
… and those who wield you believe themselves heroes…
… but they are nothing more than disposable pawns.
Who was the wielder, Elric or Stormbringer?
Did anyone ever really master Sauron’s One Ring? Or was it the master of all who carried it?
Orna, the sword of Tethra, tells the hero who picks it up the stories of all its murders… thousands upon thousands…
Claíomh Solais, the Sword of Irish Kings, always seemed to have its own agenda, regardless of who held it…
Tales of „willful weapons“ are rife in fantasy literature, and now, here is your chance to play one.
What is Wield?
WIELD: Chronicles of the Vatcha is a new „Little Game“ from the creators of Wicked Fantasy, Gillian Fraser and John Wick.
We plan on it being around 50 pages, 6″ x 9″.
It includes rules for creating „vatcha“ (willful weapons) and telling their stories. They are ancient and immortal. Their plots and plans may take centuries to accomplish. And the vatcha carry them out… one wielder at a time. For those they choose to wield them are powerful beyond the dreams of men… and nothing more than the vatcha’s pawns.
What Is WIELD About?
I had this game in the back of my head for a decade, but I didn’t know how to do it. Then, I had lunch with Jill one day, told her about it, and she said, „John, do it this way.“ It was exactly what I needed to hear.
WIELD is about power. How much do you have, how much do you give up and who has power over you? It is about negotiation and compromise, surrendering and gaining power over another.
A vatcha has almost limitless power, but it can only channel that power through a wielder. Thus, a compromise must be made between the two. How much power will the vatcha surrender and how much of his own Destiny will the wielder compromise for the vatcha’s goals?“
– Wield: A Little Game about Ancient Powers Kickstarter
Das Konzept erinnert mich sehr an den französischen Rollenspielklassiker Bloodlust. Damals bekam leider die deutsche Ausgabe Hyperborea – Meister Des Stahls von Mario Truant nicht die Aufmerksamkeit, die es verdient hätte. Die meisten Rollenspieler waren wohl noch zu sehr mit Höhlenkraxelei beschäftigt. Wie viele Erfahrungspunkte bringt mir der erschlagene Ork noch mal? Erfolgsorientiertes Rollenspiel ist … (lassen wir das).
Die Kickstarter-Idee zeigt immer mehr Abnutzungserscheinungen. Vollkommen gescheiterte Projekte, lange Wartezeiten und das Gefühl eine Bank ohne genügend Sicherheiten zu sein, erhöht nicht gerade den Reiz.
Ich schätze John Wicks Legend of the 5 Rings sehr. Sein Houses of the Blooded überzeugte mich zwar nicht vollends, aber der eine oder andere reizvolle Gedanke war dabei. Das mit einer ähnlichen Idee aufwartende Bloodlust begeistert wie viele Rollenspiele aus Frankreich mit einem eigenen Charme.
Schlimmer als das hoffnungslos überbewertete Numenera von Monte Cook Games kann es nicht werden. Ich für meinen Teil werde wahrscheinlich nichts mehr aus der Feder des weinerlichen Rollenspiel-Superstars Mimimi Monte Cook unterstützen. Sein „I am a supersmart game designer who only tolerates positive opinions“-Style kommt bei mir einfach nicht so gut an. Genügend andere Fans scheint er ja zu haben.
Ich halte mich lieber an John Wick und freue mich auf Wield: A Little Game about Ancient Powers!
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