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Warmachine: Tactics via Kickstarter

Warmachine: Tactics. Privateer Press Interactive entdeckt die Fan Crowd für sich. Sie offerieren basierend auf dem steampunkigen WARMACHINE Tabletop ein runden-basiertes Taktikspiel für PC und Mac.

Crowdfunding verkommt zu einem reinen Vertriebskanal „für die Industrie“ und die Unsitte der „Fanerpressung“ geht munter weiter. „Kauf hier und jetzt, sonst bekommst Du diesen oder jenen Bonus (Stretch Goal) nicht.“

Eigentlich „solvente Firmen“ lagern auf diesem Weg ihr finanzielles Risiko weitestgehend an die Crowd aus, die dann – vielleicht – etwas für ihre Spende bekommt. Wenn nicht, dann gibt es keinerlei sinnvolle Handhabe und die etwaig gelieferte Qualität steht ebenfalls in den Sternen. Das unsägliche Thema Termintreue und Kommunikation ignorieren wir besser vollständig.

Nein, Crowdfunding ist kein Kaufen, man spendet und bekommt eventuell etwas im Gegenzug.  Sorry, Ladies and Gentleman, so nicht (mehr mit mir). Ich verliere die Lust, die Ideen der Industrie vorzufinanzieren. Der ursprüngliche Ideenmarkt von und für Enthusiasten wird immer weiter von der industriellen Vermarktung verdrängt. Privateer Press nagt sicherlich nicht am Hungertuch – nur ein Beispiel.

Die Kampagne beinhaltet virtuelle und physische Prämien, teilweise natürlich exklusiv und limitiert.

Digital (geht vor): Das Spiel, ein Backer Badge fürs Forum, digitales Game Manual (exklusiv), digitales Strategy Guide (exklusiv), alternative Company Skins (exklusiv) usw.

Real world: Limited-Edition Sculpt & Collector’s Coins (limitiert, unlimitierte Ausgaben kommen Monate später), Patches (exklusiv), Würfel (exklusiv), Kriegskistlein (Warchest, exklusiv)

Mich begeistern weder Warmachine Tabletop noch das grauslige Puppenschubser-„Rollenspiel“.

Bis zum 10. August 2013 benötigt das Projekt 550000 $. Die Zielsumme wurde längst gesammelt. Können mehr als 8700 Menschen irren?

„Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect.“
– Mark Twain

Die aufgeblasene Jagd nach diesen „vanity items“ ist jedenfalls eröffnet. Gute Jagd! Lang lebe die Hype-Maschine!

„THE WORLD

 

Rivalries as old as man steep the Iron Kingdoms in a tradition of incessant war, forging in its violent fires heroes of unimaginable power and the weapons they alone can wield. This is a land dominated by iron giants and their heroic human controllers, a fantastic realm marching to the progressive cadence of an industrial revolution, where magic and technology have found common ground in the form of a new science, called “mechanika.”

 

Dominating the field of battle are the WARCASTERS, rare individuals who have mastered both sorcerous magic and martial combat and who possess the singular ability to command the mightiest warriors of the Iron Kingdoms—ten-ton, flame-belching, lead-spewing machines of destruction called WARJACKS.

 

Warjacks are the warcasters’ greatest weapons—titanic, steam-powered automatons with arcane brains, magically linked to their warcaster controllers and capable of executing their every devastating order. Together, a warcaster and his warjacks possess the power of a small army. When leading a military force, they are unstoppable.

 

The wars that engulf the Iron Kingdoms are waged by four powerful nations: imperialistic and conquest-driven Khador; heroic Cygnar, with its cutting-edge technology; the fanatical Protectorate of Menoth; and the undead “Nightmare Empire” of Cryx. Bolstering the forces of these factions are countless mercenaries, drawn from all corners of the continent to profit from the endless conflicts. Other nations beyond the Iron Kingdoms have also entered the fray—ancient and inhuman races, some who ally with the human factions and others who would see humanity destroyed.

 

For a deeper look into the world and factions of WARMACHINE, visit WARMACHINETACTICS.COM.

 

THE GAME

 

WARMACHINE: Tactics is a squad-level, turn-based tactics game featuring both a single-player campaign and online synchronous and asynchronous head-to-head multiplayer options.

 

Whether playing the campaign or multiplayer, the command and management of your squad is key. Not only will you make defining choices about the warcaster, warjacks, and warriors that comprise your squad, but you will also utilize strong tactical direction of their strengths and abilities in battle as well as astute guidance for how they evolve over time.

 

CONSTRUCTING & COMMANDING YOUR SQUAD

 

WARMACHINE: Tactics is designed around the philosophy of synergy between the members of a squad. Every unit is part of the whole and can interact with other units for greater effect. Similar to the concept of creating ability combos in a trading card game, units in WARMACHINE: Tactics can combine effects and abilities that support each other’s efforts and increase one another’s effectiveness. Careful and creative selection of a squad’s warcaster, warjacks, and warriors is essential to an effective strategy. Plus, it means you can design exactly the force you want to put onto the battlefield.

 

Then once your squad takes to the field of battle, your tactical command of their actions will govern their success. Will your squad advance cautiously, utilizing cover and outmaneuvering the enemy, or will they charge furiously into melee combat where brute force and resilience will win the day? In battle, how you command your warcaster, warjacks, and warriors and the tactical decisions you make to adapt to your enemy will determine your squad’s fate.“

Warmachine: Tactics product description

Damit hier kein Missverständnis aufkommt, ich mochte (mag?) Crowdfunding, aber nach einigen Jahren geht die Luft langsam raus. Jede Woche wird eine neue hippe Sau durch das globale Dorf der Crowd getrieben … und die Verkaufsmethoden sind ebenfalls wenig Sympathie weckend.

Es ist an der Zeit, die eigene Position zu diesem Phänomen zu überdenken.

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